Activități Opționale

doua fetite la gradinita care deseneaza

Cuprinde o gamã largã de deprinderi și abilitãti (de la mișcări largi, cum sunt sãritul, alergarea, pâna la mișcãri fine de tipul realizãrii desenelor sau modelarea), dar și coordonarea, dezvoltarea senzorialã, alãturi de cunoștințe și abilitãți referitoare la îngrijire și igienã personalã, nutriție, alte practici de menținerea sãnãtãții și securitãții personale.

Vizeazã debutul vieții sociale a copilului, capacitatea lui de a stabili și menține interacțiuni cu adulți și copii. Interacțiunile sociale mediazã modul în care copiii se privesc pe ei înșiși și lumea din jur. Dezvoltarea emoționalã vizeazã îndeosebi capacitatea copiilor de a-și percepe și exprima emoțiile, de a înțelege și rãspunde emoțiilor celorlalți, precum și dezvoltarea conceptului de sine, crucial pentru acest domeniu. În strânsã corelație cu conceptul de sine se dezvoltã imaginea despre sine a copilului, care influențeazã decisiv procesul de învãțare.

Acest univers este “esenţa” în viața copilului pentru că aici învață să interacționeze cu cei din jur, atât cu adulții cât și cu copii de vârste apropiate și totodată învață să se descopere pe sine însuși, descoperind lumea exterioară. Imaginea de sine este foarte importantă în această perioadă, de aceea o considerăm ca bază în dezvoltarea copilului, acest lucru influențând decisiv procesul de învățare. Cunoașterea conceptului de sine, controlul emoțional, expresivitatea emoțională și nu în ultimul rând interacțiunea cu cei din jur, au un rol important în viața copilului, la această vârstă fiind momentul cel mai benefic pentru fixarea corectă a bazelor din punct de vedere socio-emoțional.

În cadrul activităţilor de dezvoltare personală copiii învaţă cât de frumos și politicos este să spui “la revedere!”, “buna dimineața!”. “Sărut mâna!”, cum să mănânce frumos, cum să renunțe la scutece și să folosească toaleta, cum bulele de săpun curată mânuțele și fața, cum să strângă jucăriile după ce se joacă, dezvoltarea socio-emoțională, constituind oportunitatea cunoașterii de sine și a celorlalți, dezvoltarea controlului emoțional și învingerea emoțiilor, independenţa, responsabilitatea, respectul față de mediul în care trăiesc si față de cei din jur si nu în ultimul rând Codul bunelor maniere.

Se referã la modul în care copilul se implicã într-o activitate de învãțare, modul în care abordeazã sarcinile și contextele de învãțare, precum și la atitudinea sa în interactiunea cu mediul și persoanele din jur, în afara deprinderilor și abilitãților menționate în cadrul celorlalte domenii de dezvoltare.

Vizeazã dezvoltarea limbajului (sub aspectele vocabularului, gramaticii, sintaxei, dar și a înțelegerii semnificației), a comunicãrii (cuprinzând abilitãți de ascultare, comunicare oralã și scrisã, nonverbalã și verbalã) și preachizițiile pentru scris-citit și însotește dezvoltarea în fiecare dintre celelalte domenii

Este definitã în termenii abilitãții copilului de a înțelege relațiile dintre obiecte, fenomene, evenimente și persoane, dincolo de caracteristicile lor fizice. Domeniul include abilitãțile de gîndire logicã și rezolvare de probleme, cunoștințe elementare matematice ale copilului și cele referitoare la lume și mediul înconjurãtor.

Copii învață să relaționeze unii cu ceilalți și cu adulții datorită faptului că informațiile primite vor fi asimilate într-un mod practic: experimentând, vizualizând, atingând și simțind; aceste acțiuni vor dezvolta dorința de a-și construi propria personalitate, de a-si adapta comportamentul propriu la cerințele grupului în care trăiește: (familie, grădinița, partenerii de joacă) și de a căpăta abilitatea de a intra în relație cu cei din jur respectând normele corecte de comportament fața de ceilalți.

Odată cu trecerea timpului prin educație și socializare copiii încep să dezvolte cognitivul, competențe și abilități (când „nu pot” și „nu vreau” se transformă în „pot”, „vreau”), manifesta față de cei din jur prietenie si toleranță, să se comporte adecvat în diferite context sociale, încep să cunoască și să respecte normele necesare integrării în viața socială, precum și reguli de securitate personală.

Copiii învață să aprecieze frumosul, să răspundă emoțional și intelectual provocărilor. Lumea culorilor și a materialelor de lucru stimulează imaginația și creativitatea, transformând copiii în adevărați artiști prin:

Educație plastică:

Copiii învață să aprecieze frumosul, să răspundă provocărilor atât emoțional cât și intelectual. Lumea culorilor și a materialelor de lucru stimulează imaginația și creativitatea, transformând copiii în adevărați artiști prin: pictură, desen, lipire, mototolire.

Ei reusesc prin activitate practică să recunoasca și să utilizeze corect ustensilele de lucru specifice activității de pictură (pensula, acuarele) și să deprindă o poziție corectă a corpului față de suportul de lucru. În cadrul activității de artă și creativitate, “culoarea se joacă” atât pe pensulă cât și pe pălmuțe, astfel ca prin activități experimentale, atât copiii mici cât și cei din grupe puțin mai avansate au posibilitatea să aleagă locul de învățare prin joc.

Educație muzicală:

Copiii încep să descopere lumea înconjurătoare cu ajutorul sunetelor:

– să reproducă fragmente din cântecele învățate,

– să asocieze mișcările sugerate de versurile cântecelelor cu ritmul acestora,

– să cânte acompaniați de educatoare;

– să intoneze cântece pentru copii și să recunoască unele sunete din natura și chiar să participe la diferite jocuri muzicale şi concursuri creative;

Grădinița cu program normal și program prelungit CASTELINO BABY este locul în care limbajul este dezvoltat cu ajutorul lumii de basm, cu ajutorul poveștilor și poeziilor care întroduc copiii în universul creativității și al imaginației, prin ascultare și înțelegere, vorbire și comunicare, participare la activitățile de grup, atât în calitate de vorbitor, cât și în calitate de auditor, totodată învățând ce înseamnă exprimarea orală și cea scrisă.

La Grădinița CASTELINO BABY copiii își îmbogățesc vocabularul activ și pasiv pe baza experienței, activității personale și/sau a relațiilor cu ceilalți copii din colectivitate și totodată fac progrese spre un limbaj verbal corect din punct de vedere gramatical;

“Piticii” sunt introduși în universul matematicii și înțelegerii naturii, gândirii logice și rezolvarea de probleme cu ajutorul jocurilor didactice și a materialelor potrivite pentru dezvoltarea abilităților și competențelor.

Copiii de la Grădinița Castelino baby încep să recunoască, să denumească, să construiască și să utilizeze forme geometrice (cerc, pătrat, triunghi), să numere și să formeze mulțimi de obiecte după mărime, formă, culoare; Să înțeleagă relațiile spațiale, să plaseze diferite obiecte într-un spațiu dat, ori să se plaseze corect el însuși în raport cu un reper dat;

Să numere de la 1 la 3 sau mai mult în funcție de vârstî, recunoscând grupele cu 1-3 obiecte și cifre corespunzătoare;

În cadrul domeniului Științe, la CUNOAȘTEREA MEDIULUI copiii de la grădinița CASTELINO BABY își formeaza abilități care îi ajută să se descurce în mediul înconjurător și să înțeleagă relațiile dintre persoanele din jur, să recunoască persoanele apropiate din cadrul familiei cât și din colectivitate, fenomele naturii, să analizeze componentele corpului și sa respecte reguli de igiena.

Aceștia observă schimbări ce au loc în viața oamenilor, a plantelor și a viețuitoarelor în diferite anotimpuri, învață să  numească cele patru anotimpuri, să identifice fenomenele specifice fiecarui anotimp, să coreleze încălțămintea și îmbrăcămintea necesare fiecărui sezon și să recunoască fructele și legumele specifice anotimpurilor.

Copiii de la grădinița încep să recunoască animalele domestice și pe cele sălbatice, să denumească plantele și animale, mediul de viața, foloasele plantelor și

Domeniul
psihomotric este necesitatea copiilor de a învața să-și coordoneze mișcările corporale, să-și dezvolte mobilitatea și rezistența fizică prin:
jocurile competitive, jocurile de mișcare, exercițiile fizice.

În timp, copilul începe să cunoască jocurile de relaxare sau chiar cele susținute conducând atât la perceperea componentelor spațio-temporale cum ar fi ritm, durată, distanță, localizare cât și la dezvoltarea motricității grosiere, motricității fine, supleței, rezistenței, formarea unei ținute corporale corecte, să cunoască și să aplice regulile de igienă referitoare la echipament.

Prin formarea rutinelor, copiii dobândesc deprinderi de cooperare, competiție, spirit de echipă și abilitati cum ar fi promovarea sănătății și nutriției, dezvoltarea sănătoasă prin îngrijire și igiena corporală.

Ce oferim în plus?
Oportunități Suplimentare de Dezvoltare pentru Copii

*Aceste activități sunt extra taxă lunară grădiniță și nu sunt obligatorii

Înot

Luni ora 14:00
RON 400
00
Lunar
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Logopedie

Săptămânal
RON 100
00
Ședință
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Dans

Miercuri ora 9:30
RON 160
00
Lunar
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Limba Engleză

Miercuri ora 15.30
RON 160
00
Lunar/4 sedinte
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Dezvoltare Personală

Săptămânal
RON 200
00
lunar/4 sedinte
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Magie și Culoare

Miercuri ora 9:30
RON 160
00
Lunar/4 ședințe
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Robotică

Miercuri ora 10:30
RON 200
00
Lunar/4 sedinte
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Art and Craft

Luni ora 15:30
RON 160
00
lunar/4 sedințe
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Dezvoltare Personală

Luni ora 10:00
RON 200
00
Lunar/4 sedinte
  • *Ofertă valabilă pentru anul școlar 2024-2025

Întrebări și Răspunsuri Activități Opționale Grădiniță

Ce activități opționale lunare se desfășoară la grădinița Castelino Baby?

Activitățile opționale lunare sunt dans, dezvoltare personală, logopedie, pictură, limba engleză, înot și robotică.

Cât de des sunt organizate aceste activități opționale?

Activitățile opționale sunt organizate în fiecare săptămână, în funcție de programul stabilit între grădiniță și profesorii colaboratori.

Ce oportunități suplimentare de dezvoltare oferă grădinița?

Grădinița oferă oportunități suplimentare de dezvoltare prin activități opționale care îmbunătățesc abilitățile fizice, artistice și cognitive ale copiilor.

Cum contribuie aceste activități la dezvoltarea copiilor?

Activitățile contribuie la dezvoltarea abilităților motorii, sociale, emoționale și intelectuale, ajutând copiii să-și descopere și să-și cultive talentele și interesele.

Ce beneficii are înotul pentru copii și unde se desfășoară?

Înotul îmbunătățește coordonarea, forța fizică, rezistența și încrederea în sine, contribuind la dezvoltarea sănătoasă a copiilor și se desfășoară într-un centru specializat cu care grădinița colaborează de mulți ani.

Cine supraveghează lecțiile de înot?

Lecțiile de înot sunt supravegheate de instructori certificați și personal calificat iar apoi după desfășurarea orei, copiii sunt ajutați de către doamnele îngrijitoare de la grădiniță care îi supraveghează și pe toată durata cursului.

Cum ajută dansul la dezvoltarea copiilor și cine coordonează cursul?

Dansul dezvoltă abilitățile motorii, ritmul și încrederea în sine, încurajând totodată socializarea și este coordonat de către personal calificat partener.

Ce include programul de dezvoltare personală?

Programul include activități de grup de dezvoltare a abilităților sociale, emoționale și de comunicare, precum și tehnici de gestionare a emoțiilor și dezvoltarea încrederii în sine.

Cum sunt organizate sesiunile de dezvoltare personală?

Sesiunile sunt organizate sub formă de grupe de ateliere interactive și jocuri, ghidate de specialiști în dezvoltarea copilului.

Cum îi ajută pe copii logopedia și cat de des se poate organiza?

Logopedia este o terapie care ajută la corectarea și îmbunătățirea vorbirii și a limbajului copiilor, contribuind la dezvoltarea comunicării eficiente și se desfășoară o dată pe săptămână.

Cine susține sesiunile de logopedie?

Sesiunile de logopedie sunt susținute de logoped certificat în dezvoltarea limbajului la copii.

Ce materiale sunt folosite în activitățile de pictură?

Sunt folosite diverse materiale, inclusiv acuarele, tempera, creioane colorate și pensule, pentru a oferi copiilor o experiență variată și creativă.

Ce învață copiii în cadrul activităților de robotică?

Copiii învață concepte de bază în programare și construcția de roboți, dezvoltându-și abilitățile logice și tehnice.

Cum sunt organizate sesiunile de robotică?

Sesiunile de robotică sunt organizate sub formă de ateliere practice, unde copiii construiesc și programează roboți, mașinuțe, jocuri de construcție folosind seturi educaționale specifice.odi numquam, error, est. Ea, consequatur.

Blog